Tips: Havre och frukt gröt!

När vi kom hem från thailand hade vi småförälskat oss i den thailänska gröten.

Jag är faktiskt lite ledsen att jag inte åt mer thailänsk gröt efter att jag var i bangkok. Mina planer att väcka Felix en av de senaste mornarna, sätta han på moppen och dra till något ställe i "byn" och bjuda han på en massa stor frukost blev inte av. Han vart sjuk och jag dök och sen kom tjejerna.
Men så hittade jag denna från Frebaco, och ack. jag är smått beroende.
Är så himmla gott med torkad frukt i och jag har alltid på Gojibär eller ringlad saffranshonung.
Men medans jag tipsar om detta, som blev min midda - jag är ju trots allt mänsklig och kan inte leva på lite ananassmoothie, Så står de iallafall på paketet för en portion att man ska ha 1 dl gryn, 2½ dl vatten och salt.
Jag har istället i 1 dl mjölk och 1½dl vatten.. den blir mer likt den thailänska gröten :)
gröt
gröt
gröt

Kommentarer
Postat av: Sussie

Jag köpte någon liknande gröt jag med. Havregryn med röda bär och pumpakärnor, där stod även att man kunde byta ut vatten mot mjölk.

2011-06-07 @ 15:38:45
URL: http://cooldime.blogg.se/

Ni är jätte välkommna att kommentera inlägget här. Men låt bli att göra reklam för eran blogg/tävlingar och dyl. De raderas och IP-spärras :)

Vill ni gästa bloggen med ditt recept så kommentera här under och ange din email i kommentaren eller maila mig direkt på [email protected]

Smaklig Måltid!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0