soppa.

Mitt ex mamma lagade nog lärldens godaste morotsoppa. Jag saknar den faktiskt. De är lite så att jag hoppas att Henrik läser detta och ber sin mamma om receptet och skickar de lite random sisådär efetrsom vi inte pratar med varandra. *blinkar med mina vackra rådjursögon*
Häromveckan var jag hemma hos världens bästa Paula, och hon gjorde en morotsoppa, tyvärr slog den inte den jag vill ha. Men ack så jag vill ha soppa nu!

Och för att kunna få tag på någon liknande så var jag tvungen att köpa hem morötter så får jag leka på fri hand.
Billig sparris fanns de med i min mataffär så funderar på att göra min sparrissoppa som finns uppe på bloggen.
Frysa in. Så köpte små fryslåtor så jag kan göra storkok.. kasnke ska man prova göra ngn sparrissoppa på fri hand med?! kul att exprimentera lite.
Och ni som vill ha sparrissoppa så säljer Willys sparris för 12,90 denna vecka ;)
Nu ska jag laga soppor!

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag har ett recept på morotssoppa men den ska det vara mjukost i också, tror du det kan vara den. Skriv på min blogg om det är rätt och du vill ha receptet

Ha en fortsatt bra påsk.

2011-04-23 @ 08:52:42
URL: http://camilla-millan.blogspot.com

Ni är jätte välkommna att kommentera inlägget här. Men låt bli att göra reklam för eran blogg/tävlingar och dyl. De raderas och IP-spärras :)

Vill ni gästa bloggen med ditt recept så kommentera här under och ange din email i kommentaren eller maila mig direkt på [email protected]

Smaklig Måltid!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0