Middagstips! - Kyckling med Feta

kycklingmidda
Vi här hemma är en höjdare på att blanda olika ingredienser när vi steker ex kyckling eller kött!
igentligen måste jag säga att de är henrik som oftast steker maten, han gillar de ;) jag gör alltid potatisen då.
Detta åt vi i fredags. jag var sjuk och dålig så henrik laga all mat :) hjälpte enbart till att ta ut potatisen ur ugnen :P

men ska tipsa lite!
* Skiva potatis (eller hur du vill ha) i 3 tjocka skivor eller 2 och ha peppar och salt på och lägg de på en plåt tillsammans med olivolja/olja. In i ugnen på ca 200-250 grader. tills de fått en fin färg och är klara rakt igenom.
* Stek kycklingsfilé i salt och peppar och massvis med honung :D
 se till att kycklingen steks igenom ordentligt ;) men de vet du hoppas jag!
* Skär tunna morötts-stavar och palsternacka om du har de och om du har bönor. De har jättegoda Findus bönor i frysdisken.
stek de tsm med smör och salta/peppra och om du har chiliolja så kan du ha de i, de blir lite mer starkare i de mjuka smakerna i kycklingen.
* Tärna feta ooch lägg uppepå, de var faktiskt gott :)
hur enkelt som hällst!

Lycka till!

Kommentarer

Ni är jätte välkommna att kommentera inlägget här. Men låt bli att göra reklam för eran blogg/tävlingar och dyl. De raderas och IP-spärras :)

Vill ni gästa bloggen med ditt recept så kommentera här under och ange din email i kommentaren eller maila mig direkt på [email protected]

Smaklig Måltid!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0