Farmors Bregottkaka

bregottkaka
En av de godaste kakorna som finns!
Receptet är taget utav min Farmor. dvs Farmors Bregottkaka.
Är de en kaka ni ska bjuda på så är de denna!
Urenkel är den med!!

Till ca 80 st.
Ingredienser
300 gram Bregott ( vanligt smör på macka grön liten förpackning )
1½ dl Socker
2½ dl Maizenamjöl
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Vispa ihop alla ingredienser.
Lägg i små knäckformar (köpte mina färgglada på English Show på söder, Sthlm. de  var julformar hehe)
Sätt in i mitten av ugnen i 7-8 min på 200 grader!

Klart!

Kommentarer
Postat av: Vici

Åh, det här är mormors bregottkakor för mig. Vi bakade alltid dessa när jag var liten. De är underbara! Tack för en fin blogg

2009-09-10 @ 17:57:52
URL: http://vicifagan.blogg.se/
Postat av: malle

Är dom här kakorna goda?

hur smakar dom?

2012-01-01 @ 20:03:01
Postat av: Hilda

Jag måste säga att jag till 100% diggar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2012-09-12 @ 11:26:51
URL: http://allaprivatlan.se

Ni är jätte välkommna att kommentera inlägget här. Men låt bli att göra reklam för eran blogg/tävlingar och dyl. De raderas och IP-spärras :)

Vill ni gästa bloggen med ditt recept så kommentera här under och ange din email i kommentaren eller maila mig direkt på [email protected]

Smaklig Måltid!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0