Scones - en otippad lunch?

scones
Jobbade idag några timmar och min timmelunch blev.. märklig.
Viste inte vad jag skulle ta, fanns inget hemma så jag bakade scones.
Dessa blir små och söta :) gör de runda som golfbollar och har i dem i muffinsformar i en muffinsform!
mumms vad goda de blev. 3 av dessa och jag höll mig till middan utan problem :)

till 4 stora eller 12 små.

2 dl Mjölk
75 gram smör
1 tsk Salt
2 tsk bakpulver
5 dl vetemjöl

1. Blanda alla torra ingredienser. Arbeta ner smöret i blandningen. Häll i mjölken och arbeta ihop degen.
2. Arbeta degen smidig på en lätt mjölad yta, dela den sedan i 4 mindre delar. Antingen kan du nu göra små scones eller större. Om du bakar mindre scones är det smart att lägga dem i bullpapper i en muffinplåt så att det blir fina i formen.
3. Grädda i 275 grader i 10-12 minuter tills de är gyllenbruna.
4. Servera sconesen varma och brutna med smör och marmelad. Jag åt med philadelfia :) lr hur de nu stavas ;)

Kommentarer
Postat av: scones

Mm, detta låter gott. Får pröva på det receptet nån dag här.

Själv bakade jag också scones igår, blev riktigt gott! Scones är min favorit.. :)

2010-01-17 @ 23:39:03
URL: http://bakrecepten.se/scones-recept/

Ni är jätte välkommna att kommentera inlägget här. Men låt bli att göra reklam för eran blogg/tävlingar och dyl. De raderas och IP-spärras :)

Vill ni gästa bloggen med ditt recept så kommentera här under och ange din email i kommentaren eller maila mig direkt på [email protected]

Smaklig Måltid!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0