Apelsinkyckling

apelsinkyckling
Apelsinkyckling är ett recept jag "snott" från min farmor ;) den är så himmla god och hon får alltid göra den när jag är på besök.
Tänkte dela med mig av de underbara receptet!

Ingredienser:
7-8 Kyckling klubbor/filéer
1 tsk Salt
1 krm Peppar
½ msk Mald Ingerfära (går bra utan tycker jag)
1 msk Smör
½ dl Konc. Apelsinjuice (har för mig att farmor har ett helt paket, men tror inte de stämmer)
1½ dl Vispgrädde
1 liten pressad vitlöksklyfta

1. Salta, peppra och bryn kycklingen i smör.
2. Lägg dem sen i en ungsform.
3. Fräs ur stekpannan med apelsinjuicen och grädde, ingerfära och vitlök.
4. Koka upp en sås på de och häll de över kycklingen.
5. Värm ugnen till 200 grader och stek färdigt kycklingen i 50-60 min mitt i ugnen.
6. Servera med ris eller potatis. (jag rekomenderar ris!!)
 
apelsinkyckling

Kommentarer

Ni är jätte välkommna att kommentera inlägget här. Men låt bli att göra reklam för eran blogg/tävlingar och dyl. De raderas och IP-spärras :)

Vill ni gästa bloggen med ditt recept så kommentera här under och ange din email i kommentaren eller maila mig direkt på [email protected]

Smaklig Måltid!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0