Bananmuffins

bananmuffins
ca 20 normalstora muffins.

Ingredienser:
3 normalstora fula mosade bananer
125 gram smör
2 ägg
50 gram mörk choklad
1 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 dl strösocker
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
Gör såhär.
1. Smält smöret och blanda ner de mosade bananer, äggen och mjölken i en bunke.
2. Hacka chokladen och blanda ner vetemjöl, strösockret, bakpulvret och vaniljsockret i en annan bunke.
3. Blanda ihop allt med en sked till en jämn smet, vispa inte. Fördela smeten i muffinsformar hällst i en muffinsplåt.
4. Grädda i 175 grader i ca 35-40 min. Min gammla ugn fördelar värmen lite märkligt, tyckte de var klara redan efter 25 min. Så håll utkik!
Dekorera med färsk fin banan och kakao/oboy över.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh gud så gott! :D

Haha jag blir hungrig och sugen på allt, ingen bra blogg för en gravid ;)

Ska nog testa baka dessa! :D

2012-04-09 @ 14:35:01
URL: http://mammaemelie.se

Ni är jätte välkommna att kommentera inlägget här. Men låt bli att göra reklam för eran blogg/tävlingar och dyl. De raderas och IP-spärras :)

Vill ni gästa bloggen med ditt recept så kommentera här under och ange din email i kommentaren eller maila mig direkt på [email protected]

Smaklig Måltid!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0