Tårta

Varje midsommar spenderar jag på Åland tillsammans med min Farmor.
4 sommrar har jag firat i sverige, resten i mitt hus på Åland.
Och varje midsommarmorgon har vi promenerat till Hugos, den lilla mataffärn, köpt de dyra jordgubbarna och sen ställt oss i köket. Samma visa varje år. Farmor rensar jordmännen och jag gör resten.
Och varje sommar så ser våran tårta ut exakt likadan ut nästan.
Tårtbotten, hallonsylt, tårtbotten, krossade färska jordgubbar med socker, tårtbotten, grädde och jordgubbar på toppen. Iår lyxa jag till med mintchoklad på.
Sedan jag var liten så har alltid jag fått göra tårtorna till släktkalas osv.
De kan se ut lite hursom. formade som bilar, exotiska frukter osv.
Men min tårta på åland ser likadan ut varje år.
Hur gör ni era tårtor?

matochbakning.blogg.se

matochbakning.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES

ÅÅÅÅH vad gott... får jag :D

2011-08-11 @ 15:33:17
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: KNORKAN - Inredning och skönhet

Mums!

2011-08-11 @ 15:42:09
URL: http://knorkan.blogg.se/

Ni är jätte välkommna att kommentera inlägget här. Men låt bli att göra reklam för eran blogg/tävlingar och dyl. De raderas och IP-spärras :)

Vill ni gästa bloggen med ditt recept så kommentera här under och ange din email i kommentaren eller maila mig direkt på [email protected]

Smaklig Måltid!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0