Farmors Cocoskaka

cocoskaka
Dessa små kakor är helt underbara :)
Men Sockerbotten typ och cocossmet på som ät stel. MUMS
Andreas och min favoritkaka :D

Ingredienser:

2 Ägg
3 dl Socker
125 gram Smör
4½ dl Mjöl
1 msk Vaniljsocker
2 tsk Bakpulver

1. Vispa Äggen och Sockret vitt.
2. Smält smöret och blanda i Äggblandningen
3. Blanda i resten av ingredienserna och slå

in en långpanna med bakplåtspapper och häll i

blandningen.
4. Grädda i ugnen i 175 grader i 20 min.

5. Ta ut och svalna. Medans fortsätter du:


Ingredienser:
1 dl Grädde
60 gram Smält smör
3 dl Socker
3 dl Cocos

6. Blanda ihop allt och stryck ut på den

svalna kakan. Läggs de på när kakan är varm

kan de sjunka ner och bli en gropig kaka. Ett

misstag jag gjorde när jag och min kusin var

sugna på cocoskaka och hade för brottom :P
7. Stoppa in i ugnen igen på 175 grader i ca

6-8 min.
8. Ta ut och skär i fyrkanter när den svalnat lite :)


Kommentarer

Ni är jätte välkommna att kommentera inlägget här. Men låt bli att göra reklam för eran blogg/tävlingar och dyl. De raderas och IP-spärras :)

Vill ni gästa bloggen med ditt recept så kommentera här under och ange din email i kommentaren eller maila mig direkt på [email protected]

Smaklig Måltid!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0